تراشه جدید STM به نام ST53G

            آیا این تراشه ی جدید می تونه به خط مقدم پرداخت بدون تماس در گجتهای پوشیدنی بیاد. این اخبار کوتاه نگاهی به پکیج ST56G از STM می اندازد.

            بحث پرداخت های بدون تماس زمان زیادی است که مطرح شده است. اما پیشرفت آن در گجت های پوشیدنی کند بوده است. بر اساس یک مطالعه انجام شده توسط Business Insider ، بازار به سطح لازم برای اضافه کردن سیستم پرداخت به لوازم پوشیدنی و IOT رسیده است.

           شرکتهایی مانند Visa و Mastercard یک زیر ساخت برای حمایت از استاندارد شدن پرداخت و تولید سامانه پرداخت جهانی، ایجاد کرده اند. این سامانه پرداخت جهانی به شرکتهای دارای کارت اعتباری که آن را اجرا می کنند، این امکان را می دهد که بدون در نظر گرفتن این که چه شرکتی دستگاه را تولید کرده است، سود ببرند. با استفاده از نرم افزارهای تراکنش برای پردازش پرداختها، پیاده سازی برای طراحان بسیار آسان تر می شود.

            در مطالعه ی انجام شده بر روی دستگاه هایی که برای اضافه کردن قابلیت پرداخت پیشتاز بوده اند. با اینکه مشتری ها روی خوش به دستگاه های پوشیدنی نشان می دهند. ولی تقریبا هیچ علاقه ای به دستگاه های پوشیدنی صرفا برای پراخت بدون تماس نشان نداده اند. این امر از دیدگاه مصرف کننده معقول است، زیرا در خرید یک حلقه یا ساعت که فقط برای خرید وسایل باشد هیچ امتیازی وجود ندارد.

           در عوض، پیشنهاد داغ بازار برای آینده ی نزدیک اضافه کردن قابلیت پرداخت به دستگاه هایی است که، همین الان هم برای خرید آنها هدف است. مثل گچت های تناسب اندام و ساعت های هوشمند. با این حال کسانی که دستگاه های پوشیدنی را طراحی می کنند باید به سایز و مصرف برق دقت کنند. که این به نظر آسان نمی آید.

 

STM Payment contactless ST53G

STM Payment contactless ST53G

            تلاش شرکت ST برای حل مشکل محدودیت های یاد شده، ساخت ST53G است. که ترکیبی از یک میکروکنترلر (ST31G480) و تقویت کننده RF (STS3922) است. ST53G در یک پکیج 4*4 میلیمتر، که حالت آماده به کار برای کاهش مصرف برق، زمانی که از آن استفاده نمی شود، را دارد، به بازار خواهد آمد. ST همچنین برای گسترش ابزارهای تنظیم رادیویی، سیستم عامل SDK که کمک به پیاده سازی خدمات کارت روی دستگاه ها و خدمات قبل از صدور گواهینامه که به طراح ها کمک می کند، برای خرید و فروش سریع در بازار اقدام کرده است. ST53G برای اولین بار در سال 2018 عرضه خواهد شد.

            ST امیدوار است که این ماژول به اندازه کافی کاربر پسند باشد، تا بتواند طراحان وسایل پرداخت بدون تماس را مجاب به استفاده از آن بکند. که در نتیجه سهمش در ترویج تکنولوژی را انجام دهد و البته جا پای خود را در این بازار محکم کند.

دیدگاه ها :

من بات نیستم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *